SERWIS GENEALOGICZNY - GENEALOGICAL RESEARCH
• Gromadzenie oraz analiza danych
• Dostęp do aktualnej bazy - kontakt
• Gotowe genealogie do wydrukowania w formacie pdf



Materiały do Polskiego Słownika Biograficzno-Genealogicznego

Materials for Polish Biographical and Genealogical Dictionary


piątek, 13 sierpnia 2021

Mojkowski

Mojkowski h. Jastrzębiec (in. Boleścic), vel Moykowski, rodzina mazowiecka, pisząca się „z Mojkowa” w ziemi płockiej. Jedna ich linia, osiadłszy na Podlasiu w XV stuleciu, założyła także osady Mojków i Mojki, z których się pisała. 

Mojków (Mojkowo), zarówno w ziemi płockiej, jak i na Podlasiu to wsie dzisiaj nieznane. Mojki znajdują się w parafii Kobylin, dzisiaj Kobylin-Borzymy, pow. Wysokie Mazowieckie, oraz w parafii Sokoły (Mojki Wola, Truskolas Mojki).

Śmiszko i Ścibor z rodu Boleściców zamieszczeni w przywileju ks. mazowieckiego Ziemowita danym Boleścicom 1408 r. Bolesta, chorąży wyszogrodzki, Piotr, Stanisław i Wszebor, dziedzice Mojkowa, zostali w 1456 r. uwolnieni przez książąt mazowieckich od wszelkich sądów z wyjątkiem książęcego. Bartłomiej i Maciej, synowie Trojana, 1499 r. Łukasz, dziedzic wsi Mojki, żonaty z Kordulą, córką Piotra z Wnorów 1551 r., miał synów, Gabriela i Jana, dziedzica Woli 1582 r. Stanisław, syn Jana, zaślubił Zofię Gąsowską 1568 roku. Barbara, córka Marka z Mojek, wdowa po Mateuszu Makowskim, pokwitowała z sum braci swych rodzonych: Jana, Nikodema i Stanisława 1569 roku.

Mojkowscy herbu Jastrzębiec zostali wylegitymowani ze szlachectwa w Królestwie Polskim w latach 1836-1862, zapisani do ksiąg szlachty ówczesnej guberni augustowskiej.

Są też Mojscy herbu Jastrzębiec.

Genealogia
(osób: 118)


• ANNA Mojkowska h. Jastrzębiec (ok. 1800-po 1830), c. Macieja i Anieli Stypułkowskiej; ur. Mojki, parafia Kobylin-Borzymy, pow. Wysokie Mazowieckie (MK Kobylin); m. (1819 Kobylin) Jan Jamiołkowski (ok. 1795-po 1830), s. Marcina i Małgorzaty Zdrodowskiej; ślub w parafii Kobylin-Borzymy, miejscowość: Mojki (MK Kobylin); dzieci: Ludwik Jamiołkowski (ok. 1830-po 1857), żona: (1857 Puchały) Tekla Szeligowska (ok. 1830-po 1857), c. Antoniego i Józefy NN.; ślub w parafii Puchały, miejscowość: Szeligi (MK Puchały).
 

• STANISŁAW Konstanty Mojkowski h. Jastrzębiec (14 XI 1812-20 X 1852), s. Macieja i Anieli Stypułkowskiej, dziedzic dóbr Mojki na Podlasiu, parafia Kobylin; wylegitymowany ze szlachectwa w Królestwie Polskim 1848 r. z herbem Jastrzębiec, zapisany do ksiąg szlachty ówczesnej guberni augustowskiej; ur. Mojki na Podlasiu, parafia Kobylin, zm. tamże (Urus.; Sęcz.; MK Kobylin); ż. (21 XI 1831 Sokoły) Marianna Weronika Dworakowska (ok. 1810-po 1839); dzieci: Paweł.

 

Źródła: Kap. nr 352; Nies. t. 6/488; Sęcz.; SGKP t. 6/617, t. 15 cz. 2/348; Urus. t. 11/214-215.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz